مبانی نظری و پیشینه تحقیق شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

مطالب دیگر:
📌پاورپوینت آثار رنزو پیانو📌پاورپوینت صفر تا صد بتن و انواع آن📌دانلود نقشه اتوکد منطقه 2 تهران📌پاورپوینت سیستم های کششی در سازه ها📌پاورپوینت صفر تا صد اکستروژن (Extrusion)📌پاورپوینت مدیریت دانش در سازمان ها📌پاورپوینت تکنیک های فروش حرفه ای و بازاریابی📌پاورپوینت صفر تا صد مدیریت کیفیت📌پاورپوینت کسب و کار الکترونیکی چیست؟📌دانلود تحقیق؛ در مورد امام جواد_امام محمد تقی ع word doc📌پاورپوینت نگارش CV و رزومه (Resume and Curriculum Vitae (CV) Writing Workshop )📌پاورپوینت نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی دیجیتال📌پاورپوینت مهارت مدیریت خشم 📌پاورپوینت کارت امتیازی متوازن (The Balanced Scorecard)📌پاورپوینت خلاصه کتاب درنگ نکن انجامش بده 📌پاورپوینت تجارت الکترونیکی در اینترنت📌پاورپوینت بازاریابی الکترونیکی📌پاورپوینت سلامت و ایمنی و محیط زیست (HSE)📌پاورپوینت مطالعه کامل اختلالات یادگیری📌پاورپوینت صفر تا صد داده کاوی📌پاورپوینت صفر تا صد کشاورزی ارگانیک📌پاورپوینت طرح توجیهی تولید قطعات لاستیکی📌پاورپوینت افزایش بهره وری و تفکر ناب با تاکید بر بخش خدمات📌پاورپوینت بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان📌پاورپوینت مطالعه ایمنی در کارگاه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق,شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی,ذهن آگاهی,CBT,MCBT|اِچ اف|hfb
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی آماده دریافت می باشد.مبانی نظری و پیشینه شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

دارای منابع کامل

رفرنس دهی منظم

ذهن آگاهیمفهوم ذهن آگاهی

بارزترین و رایج ترین شیوه مراقبه در CBT به طور کلی «آموزش ذهن آگاهی» نامیده می شود. پژوهشگران به صورت تجربی نشان داده اند که آموزش ذهن آگاهی، در یاری دادن بیماران جهت مقابله با هیجان های دشوار، کارآمد است. به همین دلیل درمانگرانی که در جستجوی گسترش دامنه CBT جهت بهبود تنظیم هیجان هستند، علاقه خاصی به آموزش ذهن آگاهی دارند. هدف آموزش ذهن آگاهب، عبارت است از تشویق بیماران به تجربه کردن هیجان ها با سعه صدر، در همان لحظه، و بدون واکنش پذیری شدید رفتاری. امروز آموزش ذهن آگاهی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی مقابله با تنظیم هیجان و تحمل عواطف، به طور فزاینده ای در رویکردهای برجسته رفتاری و شناختی مانند ACT (هیز و همکاران، 1999)؛ شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی یا همان MBCT (سگال، ویلیامز، و تیزدل، 2002) مورد استفاده قرار می گیرد(لی هی، تیرچ، ناپولیتانو، 2007؛ منصوری راد، 1393).

ذهن آگاهی به معنی توجه کردن به زمان حال به شیوه ای خاص، هدف مند و خالی از قضاوت است (کابات زین، 1990). ذهن آگاهی یعنی بودن در لحظه با هر آنچه اکنون هست، بدون قضاوت و بدون اظهار نظر درباره آنچه اتفاق می افتد؛ یعنی تجربه واقعیت محض بدون توضیح (سگال و همکاران، 2002). این فرآیند شامل ایجاد روش خاصی از بذل توجه به تجربیات ما است که کم و بیش با روش متداول و روزمره بذل توجه ما به زندگی خود تفاوت دارد. ذهن آگاهی، بیانگر نوعی مشاهده متمرکز، انعطاف پذیر، و لحظه به لحظه آشکار شدن جریان افکار، احساسات، و حس های جسمانی است که خود را در حیطه هوشیاری ما عرضه می کند. از دیدگاه فرد ناظر آگاه و بردبار، ما افکار را به صورت افکار، هیجان ها را به صورت هیجان، حس های جسمانی را به صورت حس های جسمانی تجربه می کنیم. در ذهن آگاهی از ما خواسته می شود تا اولاً قضاوت خود درباره این تجربیات را به حالت تعلیق در آوریم، و ثانیاً آگاهی خود را برای چندمین بار با جدیت و در عین حال به آرامی، به جریان رویدادهایی معطوف داریم که در حیطه هوشیاری ما قرار دارند (لی هی و همکاران، 2007؛ منصوری راد، 1393).

تکنیک های ذهن آگاهیمواجهه

اولین مطالعه ای که اثراتکاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR)( کبات زین، 1982) را مورد توصیف قرار داد، کاربرد آن در درمان بیماران مبتلا به درد مزمن بود. MBSR تا حدی مبتنی بر تمرینات سنتی مراقبه است، و غالبا شامل دوره های وسیع نشستن بدون حرکت می باشد. اگر چه یک وضعیت نسبتا آرامش یافته ای ایجاد می شود، اما عدم تحرک طولانی می تواند منجر به ایجاد درد در عضلات و مفاصل شود. در دستور العمل هایی که به مراجعان در مراقبه داده می شود، تاکید می گردد که وضعیت خود را برای رهایی از درد تغییر ندهند، بلکه در عوض مستقیماً توجه دقیقی بر حس های درد داشته باشند و با نگرش های بدون قضاوت به این حس ها توجه کنند؛ همچنین شناخت ها، هیجانات و کنش هایی که غالباً با حس های درد همراه هستند را مورد توجه دقیق و پذیرش قرار دهند. اعتقاد بر این است که توانایی مشاهده بدون قضاوت، حس های درد و پریشانی همراه با درد را کاهش می دهد(امیدی و محمد خانی، 1387).